وكيل پايه يك تهران و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

توضيح مسائل حقوقي ، گروه وكلاي آسايش گستران

وكيل پايه يك تهران و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

۳۷ بازديد

ازدواج، يكي از موارد مندرج در قانون است كه در اين مطلب قصد داريم با توجه به نكات مطرح شده از سوي وكيل پايه يك تهران و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار ، اين موضوع را مورد توجه قرار دهيم.

اطلاع از مجرد بودن خواستگار

وكيل دادگستري و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

در موضوع وكيل دادگستري و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار مي خواهيم تا در رابطه با روش هاي موجود براي اطلاع از مجرد بودن خواستگار براي شما عزيزان صحبت كنيم. در اين نوشته از وكلاي طراز اول نظر خواهي شده است و روش هاي قانوني و قابل دسترس براي اطمينان از مجرد بودن خواستگار بيان گرديده است و بر همين اساس بر خود لازم دانسته ايم تا مطالب بيان شده در اين نوشته را به زباني ساده وقابل درك براي تمامي افراد بيان كنيم.

به بيان وكيل دادگستري امر ازدواج يكي از قديمي ترين آداب و رسوم ميان انسان ها مي باشد. اين آداب و رسوم كه آغاز خلقت ميان انسان ها وجود دارد اساس و پايه بقاي جوامع بشري به شمار مي آيد ، بر همين اساس اهميت اين موضوع سبب گرديده است تا علاوه بر مباحث شرع در اسلام ، قانون نيز به منظور محفوظ ماندن حرمت اين رسم قديمي قواعدي را در نظر بگيرند.

وكيل دادگستري و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

بر همين اساس و به دليل جلوگيري از سوء استفاده برخي افراد از اين رسم كهن مجازات هايي را براي اشخاصي كه طرف مقابل خود را در ازدواج فريب مي دهند و در مورادي به وي سخنان دروغ مي گويند ، درنظر گرفته شده است. در نظر داشته باشيد كه اين در حالي مي باشد كه يكي از مصاديق روشن عمل مجرمانه و فريب در امر مقدس ازدواج ، عنوان كردن عدم ازدواج يكي از طرفين عقد نكاح در نظر گرفته شده است و قانون گذار مجازات هايي را در اين خصوص در نظر گرفته است.

 

وكيل پايه يك و بررسي روش هاي دريافت گواهي تجرد

در اين قسمت از نوشته قصد داريم تا با كمك وكيل پايه يك و با بيان برخي مثال هاي موجود به شرح دقيق تر مطالب بپردازيم. در همين راستا و به عنوان مثال مردي را تصور كنيد كه در گذشته سابقه ازدواج و طلاق از خانمي را داشته باشد و به خواستگاري دختري ديگر مي رود و خود را مجرد و بدون سابقه ازدواج معرفي مي كند و بر اساس گفته هاي وي عقد نكاح خوانده شود.

همچنين به گفته وكيل پايه يك در برخي موارد امكان دارد شخصي قصد ازدواج با زني ديگر را نيز داشته باشد و به دليل اينكه دو شناسنامه دارد ، ازدواج نخست خود را از زن دوم خود مخفي مي نمايد و اقدام به ثبت ازدواج خود در شناسنامه دوم مي كند.در نظر داشته باشيد كه همواره اين احتمال وجود دارد كه فردي قصد فريب در ازدواج توسط زن رخ دهد. به طور مثال زن ازدواج قبلي خود را از شوهرش مخفي نگه دارد و به وي در اين رابطه حرفي نزده باشد و اعلام نمايد كه در گذشته با هيچ مرد ديگري ازدواج نكرده است.

 

وكيل پايه يك در ادامه صحبت هاي خويش مي فرمايند

در اين شرايط با استناد به قانون و به بيان وكيل پايه يك ، چنين فردي به حكم مواد قانوني مرتكب فريب در ازدواج گرديده است و به همين دليل مجازات وي شش ماه تا دو سال حبس خواهد بود.

اما راه هايي وجود دارد كه به موجب آن ها اين امكان وجود دارد تا افراد در دام چنين افراد خبيسي گرفتار نشوند و با اطمينان اقدام به ازدواج نمايند.

به گفته وكيل پايه يك يكي از روش هاي دريافت گواهي تجرد پيش از انجام عقد ازدواج ميان زوجين مي باشد. گواهي تجرد مدركي مي باشد كه بر اساس اطلاعات درج شده در سند سجلي شخص و صرفا براي صاحب سند و بر اساس درخواست وي يا وكيل قانوني وي صادر خواهد شد . همچنين اين درخواست به صورت اينترنتي نيز امكان پذير مي باشد. در نظر داشته باشيد كه در اين سند تمامي اطلاعات فرد در رابطه با ازدواج و فوت همسر و يا شوهر سابق وي به طور كامل درج شده است.

همچنين توجه داشته باشيد كه گواهي تجرد ، از جمله مدارك لازم براي استخدام در بعضي مشاغل خاص ، سفر به خارج از كشور ، ادامه تحصيل در بعضي از مقاطع تحصيلي و حتي ثبت مواردي از ازدواج ها مي باشد و از افراد درخواست مي شود تا آن را تهيه كرده و ارائه نمايند.

وكيل دادگستري و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

وكيل دادگستري و بيان اطلاع از مجرد بودن خواستگار

وكيل پايه يك دادگستري و بيان نكاتي در رابطه با مجرد بودن خواستگار

نكته اول

براي هر فردي اين امكان وجود دارد تا با مراجعه به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه خود و يا اداره سجلات و احوال شخصيه در وزارت امور خارجه و همچنين نمايندگي هاي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور درخواست صدور گواهي تجرد كنند.

نكته دوم

گواهي تجرد فقط توسط اداره كل ثبت احوال امور خارجه و ظرف يك روز صادر مي شود. همچنين در نظر داشته باشيد تحويل گواهي تجرد ، فقط در ثبت احوال امور خارجه به آدرس تهران ، خيابان امام خميني نبش شيخ هادي انجام مي پذيرد.

نكته سوم

امكان دريافت اين گواهي توسط شخصي بجز صاحب شناسنامه وجود دارد اما لازم است تا در اين موارد فرد داراي وكالتنامه رسمي از صاحب گواهي باشد و در آن به اخذ گواهي تجرد به روشني اشاره شده باشد.

نكته چهارم

چنانچه متقاضي گواهي بخواهد گواهي تجرد را به مقامات خارجي ارائه دهد ، مي بايست در ابتدا گواهي را از طريق دارالترجمه رسمي ، ترجمه نمايد و پس از تاييد امور دفتر مترجمان وزارت دادگستري ، اقدام به دريافت تاييد وزارت امور خارجه نمايد.

 

براي آشنايي بيشتر با اين مطلب و انجام ساير امور حقوقي مي‌توانيد با موسسه حقوقي آسايش‌گستران تماس بگيريد:

۰۲۱-۸۸۴۰۳۹۸۷

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.